Cikkek

A glikémiás index és a szívbetegség kapcsolata

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

Azoknál a nőknél, akiknek az étrendjében bizonyos szénhidrátok dominálnak, nagyobb a kockázata a szívbetegségeknek, állítják a kutatók.

 

A több mint 47 000 olasz bevonásával készített tanulmány kimutatta, hogy azok a nők, akik sok kenyeret, pizzát és rizst esznek, kétszer nagyobb eséllyel lesznek szívbetegek. Ezeknek az ételeknek magas a glikémiás indexük (GI), ami azt jelenti, hogy gyorsan bocsátják ki az energiát és emelik a vércukorszintet. Az eredmények az Archives of Internal Medicine című folyóiratban jelentek meg.

A szakértők szerint sokkal több kutatásra van szükség, hogy meg lehessen érteni, hogy miért a magas GI-ű ételek jelentenek kockázatot, és ez miért a nőkre vonatkozik, a férfiakra meg nem. Az alacsony GI-ű szénhidrátok, mint például a tészta, melyek lassan bocsátják ki az energiát és emelik a vércukorszintet, nincsenek kapcsolatban a szívbetegségekkel.

Glikémiás index

A jelentést készítő orvosok 15 171 férfit és 32 578 nőt tanulmányoztak, akik étrenddel kapcsolatos kérdőíveket töltöttek ki sok éven át. Ennek segítségével a kutatók ki tudták számítani a teljes szénhidrátbevitelt, az átlagos glikémiás indexet és az étrendek glikémiás terhelését. A glikémiás index (GI) azt mutatja, hogy az étel mennyire emeli a vércukorszintet ugyanolyan mennyiségű glükózhoz vagy fehér kenyérhez képest. A glikémiás terhelést az adott étel glikémiás indexéből és a tartalmazott összes szénhidrát alapján számítják ki.

 

Hét év elteltével 463 résztvevőnél alakult ki szívbetegség. A kutatók felfedezték, hogy azoknál a nőknél, akiknél a legmagasabb volt a glikémiás terhelés, kétszeresére emelkedett a szívbetegség kockázata, mint a legalacsonyabb glikémiás terhelésű csoportnál. A szerzők a következőket vonták le: „A magas glikémiás indexű szénhidrátokak tartalmazó ételek túlzott fogyasztása inkább befolyásolja a szívbetegségek kialakulását, mint a fogyasztott szénhidrátmennyiség összességében.” A kutatók úgy vélik, hogy a magas glikémiás indexű étrend a nők esetében inkább lenyomja a „jó” koleszterin szintjét, mint a férfiaknál. További kutatások szükségesek azonban, hogy igazolják, a férfiak esetében nincs összefüggés a magas glükóztartalmú ételek és a szívbetegségek között. Victoria Taylor, vezető szívegészségügyi dietetikus a Brit Szív Szövetségtől elmondta, hogy a nőknek hasznos lehet, ha alacsonyabb GI-ű ételeket választanak, hogy csökkentsék a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. „Megpróbálhatják szélesíteni az elfogyasztott kenyér- és gabonafélék választékát például magokkal, rozzsal vagy zabbal. Ehetnek több babot és hüvelyeseket, több zöldséget és gyümölcsöt.”

Karácsonyi nyereményjáték! Nyerjen kertészeti könyvet!

Játsszon velünk és nyerje meg a 15000Ft összértékű kertészeti könyvek egyikét! Ehhez nem kell mást tennie, mint helyesen válaszolnia három kérdésre! >>>>>>>>>

Megosztom

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Ezt olvasta már?

Napos kertbe is ültethetjük a kékszakállt!

A kékszakáll (Caryopteris) egy évelő cserje, amely a vasfű félék családjába tartozik. Gyönyörű liláskék virágai, júliustól egészen a nyár végéig nyílnak, és remek kontrasztot alkotnak a szürkészöld levelekkel.

Bővebben...

Fukszia a balkonok és erkélyek kedvenc növénye!

Az árnyékos kissé hűvös erkélyek, és otthonok kedvelt növénye a cserepes fukszia, amelynek a gondozása még a kezdő kertészek számára sem okoz gondot.

Bővebben...

Ültessünk kertünkbe salamonpecsét virágot.

Az árnyas hűs kertek egyik kedvelt lakója a salamonpecsét virág (polygonatum hybridum), amely akár 1 méter magasra is megnőhet.

Bővebben...


Nyerj

Karácsonyi nyereményjáték! Nyerjen kertészeti könyvet!

Játsszon velünk és nyerje meg a 15000Ft összértékű kertészeti könyvek egyikét! Ehhez nem kell mást tennie, mint helyesen válaszolnia három kérdésre!

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!

Komposzt Kisokos Kezdőknek

Manapság egyre inkább fontossá válik, hogy környezettudatosan éljük mindennapjainkat, és minden lehetőséget megragadjunk a környezetszennyezés elkerülésére.

Bővebben...

Újjáéledés csírákkal:a csírák csodája 1. rész

Szervezetünkre a legjobb hatással kétségkívül a nyers, élő ételek vannak. Ám ezek közül is kiemelkednek a csírák, melyek valósággal újjáélesztik a szervezetet! Bővebben...

Zöld szőnyeg a kertbe!

Elege van a fűből, szeretne valami új zöld felületet kertjébe? Akkor itt a zöld szőnyeg kertbe, amely kevesebb gondozást igényel, mint a fű. Bővebben...

Vörösboros lapocka, áfonyalekvárral

50-60 dkg lapocka (vagy comb), 1 mokkáskanál őrölt koriander, 1 mokkáskanál őrölt fenyőmag, 1 teáskanál liszt, 3 dl vörös bor (lehetőleg száraz), 1 dl tejföl, 2 evőkanál áfonyalekvár (vagy ribiszkelekvár), 1 teáskanál mustár, 3 evőkanál olaj, törött fekete bors, só.

Bővebben...