Cikkek

A séta egészségessé tesz!

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

Egy új tanulmány szerint a rendszeres gyaloglás csökkenti az úgynevezett metabolikus szindróma kialakulásának kockázatát, ami szív- és érrendszeri betegségekhez, valamint cukorbetegséghez vezethet.

 

Bár a kutatás nem bizonyítja azt, hogy ha többet gyalogolunk egészségesebbé is válunk, talált összefüggést a gyaloglás és a jobb egészségi állapot között, és az eredmények azt sugallják, hogy „nem is kell ehhez maratoni futónak lennünk” - így nyugtat meg a tanulmány egyik szerzője, Peter T. Katzmarzyk, aki az Egyesült Államokban található baton rouge-i Pennington Biomedical Research Center professzora. „Egyszerűen csak be kell iktatni egy kis mozgást a napirendünkbe” – teszi hozzá Katzmarzyk.

A tanulmány az American Journal of Preventive Medicine májusi számában jelent meg. A kutatás során azt vizsgálták, hogy milyen hatással van a testmozgás a metabolikus szindrómára, ami az Egyesült Államok minden harmadik lakosát érinti. Metabolikus szindrómáról akkor beszélünk, ha a következő kockázati tényezőkből több együttesen van jelen: elhízás, magas vérnyomás, a „jó” HDL-koleszterin alacsony szintje, inzulinrezisztencia, magas vércukorszint és kóros vérzsír-összetétel.

E tényezők jelenléte egyfajta riasztóberendezésként szolgálhatnak: „Akinél kettő, három, vagy négy kockázati tényező együttes van jelen, annál sokkal nagyobb eséllyel alakul ki szív-és érrendszeri betegség”- magyarázza a professzor.

A szerzők egy olyan 2005-2006-os tanulmány adatait vizsgálták, amely során 1446 felnőtt (az átlagéletkor 47,5 év volt) napirendjét kisérték figyelemmel. A résztvevők olyan lépésszámlálót viseltek, amely segítségével a kutatók nyomon követhették, hogy pontosan hány lépést tettek meg egy nap alatt. Ez alapján három csoportba osztották őket: a „passzívak” (akik 5000-nél kevesebb lépést tettek meg naponta), „kicsit – eléggé aktívak” (5000-től 9999 lépésig), és az „aktív- nagyon aktívak” (10 ezer lépés felett) csoportjába.

A kutatók azt találták, hogy a legkevesebbet gyalogolók közel 56%-ánál diagnosztizáltak metabolikus szindrómát, míg a legtöbbet gyalogolóknál ez az arány csak 13% volt. Összesen a résztvevők egyharmadának volt metabolikus szindrómája. Kiderült továbbá, hogy azoknak, akik egy keveset ugyan, de gyalogoltak nagyobb esélyük volt a szindróma elkerülésére, mint azoknak, aki egyáltalán nem tették. A „kicsit – eléggé aktívak” csoportjának 40%-kal kisebb esélye volt a kockázati tényezők kialakulására, mint a „passzívaknak”. Az „aktív-nagyon aktív” csoportnak már 72%-kal volt kevesebb az esélye erre.

Minden újabb 1000 lépés 8-13%-kal csökkenti a túlsúly, a „jó” HDL-koleszterin lecsökkenése vagy a magas vérzsírszint esélyét. „Akik a legtöbbet gyalogoltak, azoknál szinte alig tapasztaltunk kockázati tényező meglétét”- jegyzi meg Katzmarzyk. „Nem az lényeg, hogy valami óriási eredményt érjünk el. A kevés is jobb a semminél, a kicsit több meg még jobb”- teszi hozzá.

 

A tanulmány nem bizonyította az ok-okozat kapcsolatot a gyaloglás és a metabolikus szindróma esélyének csökkenése között, mivel más tényezők hatását is figyelembe kell venni. Például azt, hogy akinek ilyen szindrómája van, lehet, hogy éppen ezért nem elég aktív. David R. Bassett Jr. professzor szerint, aki a Tennessee-i Egyetemen mozgásgyakorlatok vizsgálatával foglalkozik, a mostani tanulmány azért jelentős, mert a korábbi kutatásokhoz képest egyértelműen kimondja a kapcsolatot a megtett lépések és a metabolikus szindróma között.

„A gyaloglás életbe vágón fontos ahhoz, hogy megőrizzük egészségünket. A szerzők itt minden megtett lépést számoltak, nemcsak a gyors, sport keretében végzett futást. Egy egyszerű, lassú séta is jót tesz az egészségünknek”- állítja Bassett.

Forrás:Medipress.hu

Játsszon velünk és nyerje meg a négyfordulós játék értékes nyereményeit!

Játsszon velünk és nyerje meg a négyfordulós játék értékes nyereményeit! Ehhez nem kell mást tennie, mint minden héten helyesen válaszolni az adott kérdésre, minden héten új esélye lesz nyerni. Válaszoljon helyesen a heti kérdésre, és figyelje a sorsolást. >>>>>>>>>

Megosztom

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Ezt olvasta már?

Színpompás virágzó díszcserjék a kertben!

A virágos díszcserjék tavasztól késő őszig folyamatosan díszítik kertünket, és gondozásuk is csekély, ezért érdemes ezekből is ültetni kertünkbe.

Bővebben...

Jól bírja a tűző napot a kertben a gyöngykosárka!

A gyöngykosárka (Anaphalis triplinervis) egy remekül szárítható, napfénykedvelő évelő növény, amely egyszerűen gondozható, és apró fehér virágaival júliustól-szeptemberig folyamatosan virágozva díszíti kertünket. Bővebben...

Milyen fűmagot válasszunk?

A kert legkiemelkedőbb része a szépen ápolt zöld gyep, amely alkalmas sportolásra, pihenésre vagy csak díszítésnek. De milyen fűmagot válasszunk?

Bővebben...

Képeinkből

Please update your Flash Player to view content.

Nyerj

Játsszon velünk és nyerjen páros belépőjegyet az Orchidea és bromélia kiállításra.

Játsszon velünk és nyerje meg az 5 db.páros belépőjegy egyikét a 2014-es Orchidea és Bromélia kiállításra. Ehhez nem kell mást tennie, mint helyesen válaszolnia 3 kérdésre.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!

Név:*
E-mail:*

Csírák-a gazdaságos, „csináld magad” multivitaminok

Idén tavasszal szeretnél kicsattanni az energiától? Biztosak vagyunk benne, hogy igen, ezért élő és komplex vitaminbombákat szeretnénk figyelmedbe ajánlani, hogy messze elkerüljön minden betegség!

Bővebben...

Újjáéledés csírákkal – a csírák csodája 2. rész

A csírafogyasztás kedvező hatásai egészen rendkívüliek. Ezt orvosi kutatások egész sora igazolja. Cikkünkben most megnézünk néhányat! Bővebben...

Milyen fűmagot válasszunk?

A kert legkiemelkedőbb része a szépen ápolt zöld gyep, amely alkalmas sportolásra, pihenésre vagy csak díszítésnek. De milyen fűmagot válasszunk?

Bővebben...

Margherita pizza recept

Hozzávalók: 40 dkg finomliszt, 1 dl tej, 2 kockacukor, 2 dkg élesztő, 2 ek. Olaj, 1 kk. só, 40 dkg hámozott paradicsom, 30 dkg mozzarella vagy lágy tejszínes sajt, 1 kk. morzsolt, v. 15-20 levél friss bazsalikom, 1 kk. szurokfű, só,

Bővebben...